Norsk Tipping setter reklame-millioner i spill

Nøyaktig fire år etter signering av forrige reklamekontrakt, er Norsk Tipping ute med et nytt reklameanbud estimert til mellom 80-130 millioner kroner. 

De siste fire årene har Norsk Tipping hatt en avtale med Try og Pol om reklamebyråtjenester, mens Hyper Redink har hatt en avtale om å ta seg av innholdsmarkedsføring.  

Nå har spillmonopolisten slått sammen avtalene og det betyr tøffere konkurranse for byråene, ifølge Kampanje.com.  

– Norsk Tipping er ute etter én kontraktspartner, men denne har mulighet til å støtte seg på underleverandører og andre faste samarbeidspartnere. Vi har stilt de kravene vi mener er viktige for å få en god partner og håper mange ser både glede og interesse av å jobbe med Norsk Tipping, sier leder for kunde- og markedskommunikasjon i Norsk Tipping, Kristin Røe. 

Anskaffelsen går over en periode på fire år og er estimert til mellom 80-130 millioner kroner over en periode på fire år. 
 Selskapet søker etter en samarbeidspartner som kan bidra med strategisk rådgivning knyttet til merkevarebygging og markedsføring, kommunikasjonsløsninger som er tilpasset hele kundereisen, og idéutvikling og produksjon av konsepter, kampanjer, profilmarkedsføring, innholdsmarkedsføring og design.  

Røe påpeker at Norsk Tipping har vært godt fornøyd med samarbeidet med dagens partnere, men sier samtidig at behovet til selskapet har endret seg siden 2017. Lederen for kunde- og markedskommunikasjon sier de er spente på å se hvem som melder seg på.  

 – Jeg bare håper at det er stor interesse og at man ser muligheter til å være med og jobbe med Norsk Tipping, sier Røe og legger til det er veldig åpent hvordan man ønsker å levere inn på et slikt type anbud.  


Redaksjonen